تروریستها در بلوچستان 18 سرباز ارتش پاکستان را کُشتند
ارتش پاکستان اعلام کرد که طی عملیاتی علیه «عناصر تروریستی و مخلان امنیت در ایالت بلوچستان» این
کشور، ۱۸ نفر از نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند.
گزارش روابط عمومی ارتش پاکستان حاکی است عملیات نیروهای امنیتی درپی توطئه عناصر تروریستی تجزیهطلب در حوالی منطقه «قلات» برای مسدود کردن جادههای ارتباطی انجام شده است. به گزارش ایرنا در بیانیه ارتش پاکستان آمده است: «تروریستها با ایجاد رعب و وحشت زندگی روزمره ساکنان محلی را به شدت تحت تاثیر قرار داده و همزمان صلح و امنیت را به چالش کشیده بودند که برای غلبه بر این تهدید عملیات فوری ارتش به اجرا گذاشته شد.» در این عملیات دست کم ۱۲ نفر از عناصر تروریستی کشته و درپی تبادل آتش با آنان ۱۸ نفر از نظامیان پاکستانی نیز جان خود را از دست دادند. روز جمعه نیز عملیات نیروهای ارتش پاکستان در ایالت ناآرام «خیبرپختونخوا» منجر به کشته شدن ۱۰ تروریست شد. تاکنون درگیری بین ارتش و تروریستهای جداییطلب گروه تحریک طالبان دهها کشته و مجروح برجای گذاشته است.